Västkusten

Nu har jag inte skrivit på två veckor! Fy skäms! Men jag har faktiskt en ursäkt. Jag har varit på västkusten med min familj utan Wifi i elva dagar. Farmor och farfar har ett landställe där, så där packade vi in oss och katten och myste, åt skaldjur, fiskade krabbor, åkte båt och besökte de närmaste städerna. Det som vi alltid brukar göra när vi är där helt enkelt. Nytt för i år var att vi även åkte ut med en fiskebåt och fiskade makrill och krabbor och att vi åkte och tittade på några häftiga hällristningar. H och jag kom på en rolig saga om hur alla hällar och ristningar hängde ihop och skojade om att vi kunde sälja den till museet som hörde till ristningarna. Om ni tittar på en 50-lapp ser ni ett exempel på en sådan ristning.

Våra kusiner kom också efter några dagar, så det var kul att hänga lite med dem också.

Einar (vår katt) stormtrivdes verkligen och ville inte åka hem igen. Jag tyckte så synd om honom när vi bar in honom i bilen. 😂 Även jag tyckte det var lite ledsamt att åka hem, för jag kommer nu inte träffa farmor och farfar på mer än tio månader. Och farmor har cancer så jag är lite orolig för henne... 😔

Jag har äntligen laddat ner Pokémon Go till mobilen så nu är det långa promenader som gäller! H och jag spelade hela tiden på västkusten (och spelar än).

Vad gäller mitt utbytesår har jag fortfarande inte fått veta vart jag ska. Väldigt nervöst! Har fått ett tröstmail från Explorius där de skriver att endast 65% har fått sina familjer. Har också fått ett annat mail från dem som säger att jag inte kommer vara studentreporter, så det är ju trist.

Mer kanske kommer (och kanske kanske fler bilder) när jag inte är så trött som jag är nu, eftersom jag vaknade klockan 6 för att se på en live stream... 😅


/lolli



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0