Dance & Drama

Senaste veckan har varit jättekul! Vi hade vår pjäs i måndas, tisdas, onsdas och fredas. Sen var Sadie's igår också.

Pjäsen

Måndag: Visade upp några akter (1,2 och 5) för några klasser period 3, åt skollunch och åkte sen till Elementary school och körde scenerna med älvorna där (eftersom nästan alla älvor var därifrån). Kaotiskt men roligt. Elementarybarnen var så söta! 😂

Tisdag: Övade och fixade efter skolan och åkte sen till restaurangen (där vi hade pjäsen). Vi hade bara övat där en gång, så det var lite förvirrat. Många glömde sina repliker, vilket skapade frustration och panik, men annars gick allt bra.

Onsdag: Övade mera efter skolan och åkte sen hem och gjorde oss iordning. Körde middagsföreställningen igen och det gick lite bättre än i tisdags (fortfarande kaos dock).

Fredag: Slutade tidigt som vanligt. Drog till Honey's (supermarket) och köpte grejer till mitt projekt (se Dansen längre ner) och lunch. Hämtade upp Maria och åkte tillbaka till skolan för att repa och fixa inför vår sista föreställning. Fixade med mitt projekt. På kvällen hade vi den sista föreställningen på skolans scen. Det gick bättre än de andra gångerna, fast några glömde fortfarande bort repliker. Olika personer spelade huvudkaraktärerna på tisdagen och onsdagen, men på fredagen hade vi fixat så alla kunde vara på scen, vilket innebar två Pucks. Hursomhelst, en av tjejerna som spelade Hippolyta kunde inte komma och den andra spelade redan Demetrius, så tjejen som skulle ha spelat Helena men hoppade av och istället hjälpte till med smink fick hoppa in och det gick jättebra (bättre faktiskt). Förvirrat, jag vet. Efter hade vi pizza och cupcake-party och vi signerade varandras program. Mysigt! Kommer sakna min kaosiga teatergrupp.

Dansen

Sadie's dans är när tjejer frågar killar, men hade själv inte tid att tänka på det förrän dagen före. Som tur var hade ingen frågat en kille i vår lilla grupp än. Därför stack J och jag till en bensinmack och till Honey's och köpte 1 paket Swedish fish (godis), ett blått plakat, klister och en chokladkaka. När vi kom tillbaka till skolan satte jag igång med att klistra godisfiskar på plakatet. "SADIE'S" skrev jag (J hjälpte till medan jag åt lunch) och J klottrade frågetecken över alltihop. Sen la jag plakatet, påsen med kvarlämnade fiskar och chokladen på hans bil. När jag var inne i omklädningsrummet och gjorde mig iordning för pjäsen lurade J killen att hans billyktor var på. Eftersom jag bytte om såg jag inte hans reaktion, men han sa ja senare (och bjöd alla på Swedish fish).

Nästa dag (igår) gav vi oss iväg till Saint George. Det var jag, min date, J, hennes date, Js kompis från Provo, en annan kompis och hennes date. Min värdmamma körde oss och där hämtade vi även upp Js brorsa och hans fru, mötte upp Provokompisens date vid ett hamburgarställe (där vi också åt) och hämtade upp Js kompis (går college nu). Sen åkte vi till ett Mystery Escape Room och körde Santa's Workshop. Det var rätt kul (fast vi förlorade) men jättestressigt och frustrerande. Det fanns olika kluriga pussel som behövde lösas (typ anagram, koder och klossbyggen) och klossar och klistermärken som behövde hittas. De sa att man inte behövde nån "previous knowledge" men ändå sa tjejen som "hjälpte" oss att jag behövde spela perfekt när jag hade försökt spela "Deck the Halls" på ett litet leksakspiano minst fem gånger. Därför har jag gjort om texten lite. Nu börjar den så här: "Smash the piano into pieces, hope the whole building is burning down..."

När vi var klara åkte vi till dansen, som var i skolans matsal. Hängde där ett tag, innan vi åkte till Js kompis hus och kollade film ("Sandlot"). Bra avslutning av en rolig dag. Kom hem vid 1-2-tiden.

Några tips för Sadie's:
Fråga i tid och hitta på nåt roligt och kreativt sätt att fråga på!
Gå på en guppdejt under dagen!
Checka med kompisar vad de ska ha på sig så du och din dejt inte är de enda utan grupptshirt (personal experience)!
Ta massa kort! Du kommer vilja minnas denna stora dag! Om jag kunde leva om dagen skulle jag ta flera bilder.
Var beredd att betala allt (mat+biljett) för dig och din dejt!
Slappna av och ha kul (viktigast av allt)!

Kommer alltid minnas Sadie's! 😄

(Har fortfarande problem med bilduppladdning... 😭 kommer så fort jag har fixat det)

/lolli
mormorgogo.blogg.se
2016-11-23 @ 09:04:57
URL: http://mormorgogo.blogg.se/

Så mycket kul du får vara med om! En annorlunda skola mot den du hade i Grekland. Det är bra att du skaffar dig erfarenheter! Fortsätt ha det bra och ta för dig! Kram mormor

Farbrorn
2016-11-23 @ 19:51:38

Låter superkul alltihop! Ha det gott/Johannes




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0