Halloweenhelgen

Jag vet att jag är en vecka sen, men bättre nu än aldrig, right?

Lördag
Kyrkans halloweenfestival. Klädde ut mig till en björn/nalle, eftersom jag hittade en awesome kostym som Js granny har gjort åt en av brorsorna till hans Beauty and the Beast-pjäs. När vi kom dit åt vi chili (de hade en chili cook off) och fika. Alla som ville vara med i utklädnadstävlingen fick komma upp på scenen och promenera omkring i en cirkel, så jag och J gick (J klädde ut sig till en tjej ur en cartoon). Jag var en av de som vann! De ropade upp mig som "Swedish girl, you know who you are". 😂 Hjälpte till med ansiktsmålningen (deras små mallar hjälpte verkligen). När vi kom hem åkte några arbetare till stans biograf och jag bestämde mig för sent att jag ville följa med, men J var så snäll så hon skjutsade mig. Filmen (Ms Peligrine's home for peculiar children) var ok. Den kunde ha varit bättre, men jag gillade den iaf.

Söndag
Vi åkte till en annan kyrka vid elvatiden för att lyssna när en släkting pratade. Sen åkte vi hem till dem och dit kom också alla andra släktingar (=väldigt många). Vi åt en mysig picknickbuffé. Sen var det meningen att vi skulle hinna tillbaka till Sunday school och YW, men när vi kom in ringde en arbetare och sa att hon och en till arbetare hade hittat en av våra gäster (en gammal dam) vid en hajkingled och de trodde att hon hade brutit båda benen. Min värdmamma ringde 911 och vi (vm, J och jag) tog bilen dit. Där stod vi i flera timmar och såg när poliser och sjukhuspersonal hajkade upp till platsen där de var. Det kändes lite oroligt att inte kunna göra något. Tillslut kom också en helikopter och landade bredvid oss (och producerade en sandstorm). Efter ytterligare nån timme började de bära ner henne. De var inte så effektiva, men hon överlevde iaf och det är huvudsaken.

Måndag
Halloween! Några var utklädda i skolan, vi fick godis på fysiken och vi dansade till Thriller på dansen. Efter skolan hämtade vi upp Marias saker hemma hos henne och åkte sen hem till oss och gjorde oss iordning. Denna gången var jag en creepy docka. 😊 Sen åkte vi till en halloweenfestival och hängde där ett tag (kollade på larietterna som dansade till Thriller utklädda till zombies), innan vi gick skillda vägar och J och jag åkte till en tjejs halloweenparty. Där åt vi nachos, drack Italian soda och dansade. Sen bjöd vi över några kompisar för att kolla på Halloweentown. Mysig halloween helt enkelt.

(Kan fortfarande inte lägga upp bilder 😦 ska försöka fixa det)

/lolli 🎃
Agneta%2520%2528farmor%2529
2016-11-11 @ 00:07:39

Härligt att läsa din blogg. Du verkar trivas jättebra med alla festliga aktiviteter och med människorna omkring dig. Kram Jag tänker mycket på dig




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0