I'm back!

Wow! Nu har jag inte skrivit på nästan två veckor! Sorry, men livet här kom emellan. Allt går så fort och har läxor och dramarepetitioner varje dag. Men men, här är iallafall en liten uppdatering så ni vet att jag lever. 😅

Idag började dagen som vanligt med Study Hall, så hann göra klart alla läxor. Sen hade vi US history. Igår sa vår lärare att han skulle vara borta idag, så vi skulle bara fortsätta med våra political cartoons vi började skissa på igår. Well, idag sa vår vikarie (fotbollscoachen) att vi skulle gå in på en hemsida och skriva referat om alla artiklar... confusing och tråkigt. Spanskan flöt på som vanligt med quiz, revision och fritid, som jag spenderade på Duolingo... 😅 Sen var det kör (ingen lunch emellan eftersom det är fredag) och vi hade en rytmtävling. Man sitter i en cirkel och en efter en måste säga något inom ett förbestämt tema (typ namn på A, artister, djur) och inte tappa takten eller säga något nån annan redan sagt. På namn på A, artister och affärer sa jag svenska namn, så vann de tre gångerna. 😂 kändes liiite fubbigt men det gilldes. På Desktop fortsatte vi med projekt från vår textbok, vilket är lite svårt, eftersom vi har en nyare version av Word än boken, så allt är inte där boken säger. Längtar tills vi börjar med årsboken!

Efter skolan hade vi Drama och Js bästa vän (som går college nu) var där, vilket var kul. Vi lekte en lek och började sen öva, vilket gick sådär. Alla (de få som var där) var ofokuserade och låg bara ner och läste sina repliker. Jag fick uppdraget att läsa för Theseus (eftersom ingen verkar spela honom) och vår lärare vill att jag ska lära mig hans repliker och kanske spela honom; den tråkigaste rollen i hela pjäsen... 😒 Jag är den enda som kan lära mig alla repliker utantill i tid. Vår "riktiga" lärare kommer tillbaka på tisdag och vill att vi då ska ha allt memorerat. Alla förutom jag läser fortfarande innantill... Jaja, vi får se hur det går...

Anywayz, efter Drama åkte J, hennes bästis och jag till Houstons och åt lunch. Beställde hot chocolate och kalkon&avocadowraps. De pratade om allt möjligt, typ minnen, skvaller, etc och jag kände mig mest ivägen. 😕

Imorgon ska vi till Grand Canyon!!! J ville inte följa med, men det blir nog kul iallafall. Vi sticker efter frukost och är borta nästan hela dan.

Det var den korta uppdateringen! Ställ gärna frågor så jag har nåt att skriva om när vardagen tickar på.

/lolli
None
2016-10-15 @ 08:53:09

Hej Lollo! Har äntligen skaffat bloggkonto så nu ska jag fråga. Hur är vädret/klimatet? Varmt - kallt? Trivs du med vädret? Kram /morfar

Svar: Väldigt varmt. De kyliga kvällarna och mornarna är som svenska sommardagar. Har varit några dagar nu med regn, så det är inte lika torrt som när jag kom hit. Jag trivs med vädret, men det är lite klurigt att välja kläder dagarna jag går till skolan tidigt på morgonen (kyligt) och går hem under den varmaste tiden på dygnet. Kram
lolli

mormorgogo.blogg.se
2016-10-15 @ 08:53:21
URL: http://mormorgogo.blogg.se/

Kul att "se" dig igen!Du har då fullt upp! Förstår att dagarna går fort. Ska bli spännande att höra om din utflykt till Grand Canyon! Kramar mormor

None
2016-10-16 @ 19:47:02

Låter skönt! Njut! Vilken fantastisk bild på FB från Grand Canyon. Hörs igen!

Agneta%20%28farmor%29
2016-10-27 @ 20:58:17

Hej Lovisa! Hur är det, finns det möjlighet att lära sig rida där du är? Det vore väl festligt att prova på. Innan vi flyttade till Mexico hade jag ingen aning om att det var så härligt. Kul att höra vad du säger.

Svar: Har ingen aning! Har fullt upp med skola och aktiviteter just nu, så kanske inte i år. 😊 kram
lolli




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0