Långhelg igen=Äventyr!

I lördags skypade jag och J lite med familjen hemma i Svea och visade runt lite i mitt nya hem. Sen hängde jag med J och min värdmamma till en kyrkokonferens för kvinnor. Vi tog fel på tiden, så vi kom en halvtimme försent, men det var rätt lagom. Efteråt serverades det kakor. 😋 Vi fick med oss en hel förpackning och på vägen hem svängde vi förbi en kläd/skoaffär där vår kompis jobbar och gav henne några kakor. På kvällen hade J och jag modeshow för familjen+jobbarna, då vi visade upp hur vi ska klä ut oss under veckan, då det är Homecoming Week. Så här ser veckan ut:
Måndag: Ingen skola
Tisdag: Twin Tuesday
Onsdag: Wildlife Wednesday
Torsdag: Throwback Thursday
Fredag: Cowboy Spirit (skolans färger)
Fredag kväll: Homecoming game
Lördag: Homecoming parade
Vet inte om dansen är på fredag eller lördag 😅

Igår åkte vi till vår kompis för att prova klänningar. Hon jobbade, så vi fick prova själva. En var grön och stor och såg ut som en förlängd version av Tingelings klänning. Den andra var svart och vit i lager. Båda var rätt tajta och ingen passade för mig, så vi får se vad jag hittar på... När vi kom hem bytte vi om och drog till kyrkan. Dagens tema var "I know the scriptures are true" och programmet var framfört av småbarn. Ungefär efter välkomstordet gick strömmen. Det var rätt svårt att höra någon efter det då micken inte funkade... Hade lektioner efteråt som vanligt och jag bad avslutningsbönen efter Unga Kvinnor.

När vi kom hem från kyrkan bytte vi snabbt om och jag, J, min värdpappa och två jobbare hoppade in i bilen och drog upp till Deer Springs och deras cabin. Vi umgicks med djur av alla slag, gick fantastiskt fina vandringsleder, åt nudelmix+micrad potatis till middag, spelade domino och hade det allmänt mysigt. 😊 Här kommer bilder från äventyret:


So excited för veckan som kommer! 😁

/lolli
Matilda
2016-09-30 @ 17:09:14

Gullig gris🐷🐖🐽!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0