Strike Out & Concert

Ok några grejer har hänt sedan jag skrev sist.

1. Vi har haft en minikonsert
Vi visade upp sångerna vi ska sjunga på festivalen/tävlingen senare i vår. Var lite krasslig, så visste inte om jag ville sjunga just då, eftersom min låt inte är den lättaste (The Path to the Moon). Åkte dit iallafall och bestämde mig i sista sekunden för att göra det, eftersom det räknas i betyget. Gick ok, inte mitt bästa, men det var jag beredd på.

2. Jag har blivit kickad från softball-laget...
Coach säger att de inte har tillräckligt med uniformer/jerseys så jag, Maria och en annan tjej klarade oss inte... Är mest ledsen för de andra två som verkligen såg fram emot det. De hade sin första match i onsdags och förlorade stort två gånger. Minst tre tjejer har slutat nu (J är en av dem) för att träningar krockar med annat, eller för att de inte gillar lagkamraterna. J slutade idag, för hon är för gammal för att spela JV (junior varsity) och Varsity är för mycket press. Hon vill bara ha kul och spela och hennes kompisar (vi) spelar inte längre. Idag kände hon för att fira att hon äntligen hade en fri eftermiddag, så istället för att skjutsa hem Maria efter drama club åkte vi och köpte glass. Vi köpte också glass till vår killkompis (Logan, som jag gick till Sadie's med) och hämtade upp honom på vägen till parken. Där var också vår andra killkompis (Ashden) på hans grannes kalas, så vi hängde ett tag alla fyra och spelade football, lekte kullekar, etc. Top of the week! 👍

Prom i lördags var så kul, men mer om det senare. 😜

/lolli ❤

PS: Tvingar J att kolla på alla HSM-filmer för första gången 😄



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0