Första dagarna i Utah

Onsdag
Min kontaktperson hämtade mig på flygplatsen och vi körde den ca 3h långa sträckan till Kanab. På vägen köpte vi middag (jag åt chicken sticks) och varsin jättestor milkshake. 😛
Cookie dough milkshake

När vi kom fram tog v-mamman och pappan emot oss och v-mamman visade runt lite i huset (det är rätt stort och labyrint-aktigt så går fortfarande vilse ibland). Min värdsyster jobbade så träffade henne senare.

Torsdag
Vaknade tidigt eftersom jag skulle följa med värdsyrran till skolan. Vi slängde i oss lite flingor innan vi satte oss i hennes(!) bil och körde iväg. Väl där träffade jag min kontaktperson (som jobbar på skolan) och vi pratade med studievägledaren och pusslade ihop ett schema. Sen visade min k-p mig runt i skolan och när klockan ringde för andra lektionen för dagen tog hon mig till US history-rummet, introducerade mig och lämnade mig där. Vi hade vikarie, så vi läste bara i våra jättestora historieböcker. Alla böcker här är jättestora, så det ska bli jättekul att kånka på dem ett år... 😐 Nästa lektion var spanska och spanskan här är superenkel. Vet inte hur jag ska göra där, om jag ska njuta av en lätt lektion och bra betyg, eller om jag ska försöka byta. Gillar klassen och läraren, så tror att jag stannar. Får väl vara extralärare eller nåt. 😁 Vi ska på "field trip" till en restaurang på torsdag och beställa vår mat på spanska. 😄 Efter spanskan var det co-op som är för de som ligger efter i skolan och eftersom vi inte gjorde det fick vi extra lång lunch. Hängde med värdsyrran hem och åt rester från kylen eftersom vi bor så nära. När vi kom tillbaka hade jag kör, där vi mest körde uppvärmningar och pratade om de olika delarna av en kör. Sista lektionen var Desktop publishing, där vi kommer jobba med årsboken. På lektionen tittade vi igenom gamla årsböcker och svarade på frågor om skrivstilar och kontraster, typ. 😆 Efter skolan åkte vi hem och gick lite på en "Western legends"-marknad som är här under helgen, då många klär ut sig till cowboys.

Fredag
Samma lektioner som i torsdags (ska förklara schemat en annan gång). Hade matte för första gången, eftersom jag missade första timmen i torsdags. Några fick "credits" för nåt jag inte kommer ihåg nu, men jag fick också credits för att jag kunde svaret på ett tal på tavlan. 😊 På historian läste vi fler sidor och hade quiz om det vi hade läst. På spanskan kollade vi på film och övade lite inför torsdag. Efter spanskan hade jag kör direkt, eftersom fredagar är kortare (förklarar även detta senare). Vi hade vikarie, så gjorde typ ingenting (pratade, karaoke/allsång, etc). På desktop hade vi quiz. Vår lärare sa att för några kunde hon räkna med quizet i betygen, för andra skulle hon inte göra det och för några (kollade på mig när hon sa det) skulle hon inte göra det alls. Fick 17/25 så är rätt nöjd iallafall. Efter skolan åkte vi hem och åt lunch. Skypade lite med familjen (pappa fyllde år 🎉) och med farmor och farfar. På kvällen åkte vi och såg en football-match; vår skola mot våra rivaler. Det var coolt, fast vi förlorade big time. Efteråt hängde vi med några kompisar hem till dem. Kom hem rätt sent och gick och la oss.

Lördag
Kollade på en cowboyparad och hängde på marknaden ett tag. Det regnade nästan hela tiden, så vi blev dyngsura. På kvällen spelade jag och syrran Stratego och kollade på Sound of Music.

Söndag
Hängde med familjen till kyrkan. Först var det gudstjänst i ca 1h, sen gick vi på söndagsskola/youth group, där vi pratade om hur man ska vara och agera osv och sen på Young women, där vi pratade om dating, typ att man ska klä sig rätt, bara gå på double dates och gruppaktiviteter och dejta flera killar och inte bara en. Alltihopa tog ca 3-4h. Har mest chillat nu på kvällen och ska snart gå och lägga mig för att orka upp till en ny skoldag imorgon.

/lolli



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0