Get Ready! Because here I come!

Igår var jag på Get Ready 2, mitt första Get Ready-möte. Get Ready är Explorius serie av förberedande möten, där de tar upp saker som skolaktiviteter, livet i värdfamilj och hemlängtan. Mötet igår handlade om skolan och aktiviteter. Det var kul och intressant. Hon som höll i presentationen hade själv varit i USA som utbytesstudent och det var tre andra tjejer där som hade varit utbytesstudenter alldeles nyligen. Som sagt, kul och intressant och värt att gå på. :)
 
Kom lite sent, eftersom jag försökte att hitta några andra utbytisar på t-banestationen. Tillslut blev det bara jag och en kille som heter William som gjorde sällskap till Norra Real, där mötet skulle hållas. De hade precis börjat när vi kom in och såklart hade pappa (som jag skulle möta där) tagit plats längst fram på andra sidan av klassrummet, så jag fick gå förbi allihop längst fram där hon stod och pratade. Pinigt! Och det var inte allt! Mitt under mötet ringde pappas telefon. Det blev dödstyst i rummet och många tittade åt vårt håll. Det verkade inte pappa bry sig om, för han tog sig tid att stänga av den. XD
 
Efter mötet gick pappa och jag och åt middag på McDonalds. Det blev som en invänjning för vad som komma skall. Jag antar att det kommer bli mycket "junk food" i USA...
 
Längtar till nästa möte och, framförallt, till början av mitt USA-äventyr.
 
/lolli



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0