Mer detaljerat...

På senaste tiden har jag:

Hajkat Grand Canyon
Fantastisk utsikt! Vi packade en picknicklunch (pb&j) och lämnade huset tidigt. När vi kom dit åt vi och kollade på utsikten. Sen gick vi en tvåtimmarshajk runt kanten av North Rim. När vi kom tillbaka till bilen åkte vi till en annan utsiktspunkt och hajkade lite där också.

Kollat på Aida
Jättebra musikal! Innan föreställningen åt vi middag med Josh och Darien, Dariens mamma och deras vänner på en barbecuerestaurang (jag åt pulled pork med pommes). Musikalen handlar om den nubianska prinsessan Aida som blir tillfångatagen av Egyptier. Ledaren av soldaterna, som är förlovad med Faraos dotter, blir kär i henne och tillsammans, med hjälp av andra nubianer, försöker de hitta ett sätt för nubianerna att fly. Men ledarens pappa är maktgalen (tänk Scar i Lejonkungen) och redo att göra allt för att hamna i en maktposition. Tänker inte spoila mer.

Hajkat Angels Landing
Vacker men lång vandringsled! Spenderade nästan hela dagen där. Tog en liten shuttle bus från parkeringsplatsen till ledens start och jag, J och tre arbetare började hajka upp. Och då menar jag upp. Leden gick fram och tillbaka upp längst bergväggen och vid en punkt behövde man hålla i sig i en kedja och klättra. Längst uppe på toppen åt vi lunch innan vi började klättra ner igen. De andra arbetarna hajkade The Narrows, där man går i vatten typ hela tiden. Var själv lite sugen på att göra det, men har inte några bra skor för det och kände inte för att hyra. Det får bli nästa gång!

Kollat på Thriller
Amazing! Direkt efter Zion (Angels Landing) skjutsade min vp J och mig till Taco Bell, där vi skulle möta upp några från Young Women (kyrkan) och några till och hänga på dem till Thriller. Vi behövde vänta rätt länge, så hann äta några fajitas och dricka en supergod jordgubbs-isdrink. Föreställningen var på en jättefin plats och innan den började gick zombies omkring och skrämde alla. Några tjejer i vår grupp skrek hela tiden, vilket zombiesarna tyckte var jättekul. Föreställningen var supercool, med olika monster och dansstilar. Rökmaskiner, filmskärmar, zip lines, kameler, piratskepp, allt. Det är så svårt att beskriva allt med ord. I pausen kom zombiesarna ut ur sin grotta igen. En av tjejerna sa ganska högt att en av zombiesarna var snygg ("he is hot") och han hörde det, så han kom över till oss! Han gick förbi henne och kom jättenära mig (bara nån decimeter mellan våra ansikten). Tjejen fnös till (hon kände sig väl nobbad) och då vände zombiekillen sig om jättesnabbt så tjejen hoppade till. Hilarious! Zombiesarna fortsatte att gå omkring och skrämma alla (speciellt tjejerna) efter föreställningen. Ville inte att den skulle sluta.

Medverkat i Haunted Swamp
Årlig grej för att samla in pengar till larietterna. Min familjs släktingar har en swamp (gräs och sankmark) och där spenderade jag hela tordagskvällen (7:30-typ 10) klädd i svart och gömd mellan några buskar. Jag kröp ut och följde efter grupper som paserade. Det är så kul att skrämmas! Ska kanske göra det imorgon också.

Well, har skola imorgon, så måste sova nu. Får berätta om kyrkans Halloween Festival, mitt biobesök och vad som hände idag någon annan gång. Ni får hålla er tills dess! Glad Halloween! 👻

/lolli 🎃

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)