Samtalet med stort S

Äntligen kommer de! Inläggen ni alla väntat på!
 
Allting började förra fredagen, då jag fick "Samtalet". Mamma och jag satt i köket och fikade när min mobil började vibrera från övervåningen. Jag trodde först att det var någon annans mobil, eller att det var någon försäljare som ringde, men när mamma sa "skynda, du väntar ett samtal" började hjärtat slå fortare och jag sprang uppför trappan. Jag missade samtalet, men fick kort därefter ett sms som sa "jag har fått goda nyheter från USA, så du får gärna ringa mig"! Jag ringde till Emma (Explorius) och hon sa att jag skulle till Kanab, Utah, till en familj som äger och bor på ett vandrarhem; "The Cowboy Bunkhouse". Jag var så chockad så jag knappt visste vad jag skulle säga. :D Familjen består av en mamma, en pappa, en 17-årig dotter (som jag delar rum med), 6 utflugna söner och en katt. Emma sa att jag hade ett val. Antingen skulle jag flyga till New York nästa dag och vara med på Soft Landing Camp och missa tre dagar av skolan. Annars skulle jag flyga direkt till familjen på lördagen/söndagen och komma till skolstarten (måndagen). Efter några timmars betänketid ringde jag tillbaka och sa att jag ville åka på SLC. Sen var det bara att börja packa...
 
Jag meddelade mina nära och kära och sa till mormor att familjen inte kunde komma till den planerade släktträffen, för jag skulle åka till USA. Hon trodde att jag skojade. XD Min moster och mina kusiner svängde förbi på vägen till släktträffen för att säga hejdå. Allt kändes fortfarande orealistiskt.
 
Tidigt nästa morgon begav vi oss mot Arlanda.
 
Kram lolli



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0