Homecoming Dance!!!

Så I lördags var stora Homecoming-dansen, som jag har sett jättemycket fram emot. Vi hjälpte till att fixa och dekorera för den på fredageftermiddagen och fick då veta att temat för dansen var Hawaii och att den hölls i hallen innanför entrén. 😁 Vi hjälpte till att hänga upp girlanger, klistra fast pappersglasögon och dyl för fotorummet på pinnar och klippa ut pappersblommor. J retades med killen vi klippte blommor med (Logan) genom att klippa jätteslarvigt. 😁 Allt blev jättefint.

På lördagmorgonen åkte vi till Saint George för att göra några ärenden. Vi som behövde fixa våra mobiler gjorde det (det tog en evighet). Sen sa vi hejdå till en arbetare som skulle vidare till Kalifornien. Efter det åkte vi hem till Josh och Darien (Js brorsa och hans fru) och provade klänningar. J tog en lång, röd klänning och jag tog en kort, svart och silverfärgad klänning, som Darien hade sytt själv. De var så fina!!! Sen åt vi lunch med dem på ett hamburgarställe och när vi hade lämnat av dem hemma hos sig och hämtat upp min värdmormor köpte vi frozen custard som efterrätt (jag tog Reese's pb cup flavoured). En arbetare tog en snabbtur till Walmart innan vi åkte hem igen.

Från 5 till 9 gjorde vi oss party ready. J gjorde min frisyr och fixade mitt smink (är inte van vid sånt) och med klänningen till... alltså jag har aldrig känt mig vackrare. Kommer bli kul att försöka toppa det till Prom I vår. Då ska vi också ha dates, vilket vi inte hade denna gång. Men det gjorde absolut ingenting. Vi hade superkul iallafall! Independent women ftw! 😁

När vi kom dit insåg vi att vi inte hade pengar med oss och det kostade $4 styck för inträde, så vi vände och åkte till banken och plockade ut pengar från drive through-bankomaten (de har drive throughs för allt möjligt här).

När vi väl kom in mötte vi dramagänget (Maria+Ashden, Emily+Davie, mf) och hängde med dem hela kvällen. Vi dansade non stop (vissa låtar hade instruktioner i dem hur man skulle dansa). Ibland spelades långsamma låtar, då det var meningen att man skulle dansa två och två. Dansade lite med J och blev uppbjuden av både Davie och Ashden. Det är liksom inte en så stor grej. Alla dansar med alla och småpratar om intressen och dyl under tiden. Visade sig att killarna delar fler intressen med mig än bara teater, som intresset för författande och datorspelsutveckling. 😊

Dansen var slut vid 11 och innan vi gick tog J och jag några selfies i fotorummet med en ursnygg bakgrund och roliga utsmyckningar. Min desktop-lärare kom passande nog in när vi var klara och erbjöd sig att ta en bild av oss också. När vi lämnade skolan ville vi inte att kvällen skulle vara slut, så vi körde runt lite och köpte läsk från en bensinstation (inget serverades på dansen). J försökte hitta ett ställe hon hade varit vid förut, men vi hittade det inte. När vi passerade "the Bowman's" hus körde Jacob (Bowman) och deras utbytesstudent Alvaro förbi oss, så vi jagade efter dem och efter att ha kört runt lite parkerade vi på deras uppfart. Jacob visste var stället var så vi följde efter dem till en liten sjö. Det var så stjärnklart! Helt otroligt! Vi klättrade upp på Js bil och satt och kollade på stjärnorna några minuter, innan Jacob fick ett SMS från sin mamma att de behövde vara hemma inom 5 min. 😁 Vi körde också hem då och gick och la oss direkt, med smink, frisyrer och allt (jag har fortfarande kvar allt). Detta var en natt jag aldrig kommer glömma! 💕

/lolli

Anonym
2016-10-04 @ 08:58:57

Så vacker du är/mormor

Anonym
2016-10-04 @ 09:00:33

Vilken härlig dag!

Anonym
2016-10-04 @ 09:01:41

Vilka vackra damer/mormor

Matilda
2016-10-05 @ 18:24:24

Bilder på killarna, tack! 😉😉😉😋

Anonym
2016-10-08 @ 10:02:05

Vilken härlig dag/kväll. Ni är så vackra. Så roligt att läsa att du tar för dig och njuter av det här året/ mormor

Mormor
2016-10-08 @ 10:05:50

Vilken härlig vecka. Tack för att du berättar så mycket! Puss och kram/mormor

Agneta (farmor)
2016-10-11 @ 21:49:34

Det är spännande att följa dina upplevelser i ditt nya land. Jag säger som mormor, tack för att du berättar så mycket! Varma kramar från farmor




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0