Throwback Thursday, Red&White day and Homecoming Game

I torsdags var det Throwback Thursday, så klädde ut mig till mig själv som ca 6-åring. Många hade kläder från ett annat årtionde. Dagen flöt på som vanligt och på samlingen visade alla klasser upp sina sketcher. Vår var väldigt uppsk(r)attad. Den handlade typ om att Sharpay (från HSM, spelad av en kille) och några andra "tjejer" började i vår klass och gjorde så att killarna tappade fokus på den stora matchen som närmade sig. 😂

I fredags var det Red and White day (skolfärgerna). Tog det rödaste jag kunde hitta (en vinröd hoodie), ett vitt linne och mina jeanstights. På samlingen gjorde Larietterna en glow in the dark-dans med lysrör fasttejpade på svarta overaller. Det var så coolt! En typ 50-års-jubileumsklass var där och en av tanterna höll tal. Sen hade mammorna till fotbollskillarna sin sketch, som handlade om en tävling där de skulle gissa fotbollsminnet baserat på charader. Det var kul! De sa också vilka som vann sketchtävlingen och resultatet var:
1a plats: Seniors (med 4 poäng mer än oss)
2a plats: Juniors
3e plats: Sophomores
4e plats: Freshmen
Efter samlingen var vi fria att gå. Paraden började en timme senare.

Vi samlades nere vid huvudgatan, där våra floats stod parkerade på två tvärgator. Jag hoppade på vår float (som var jättesnygg) och J hoppade på Seniors float. Vår hade två badkar som några killar satt i med cowboyhattar och stövlar. Över hängde fotbollströjor "på tork". På sidorna av bilen och vagnen satt plakat på vilka vi hade skrivit "Juniors are All In" och "All In the Cowboy Bath". All in var alltså temat för hela paraden och matchen. Några tjejer fick uppdraget att kasta ut godis till alla som stod och tittade. Jag och Maria satt bara längst bak och såg söta ut. När vi skulle ta en bild på allihop satte jag mig på kanten av ett badkar och det välte! Pinsamt! Visade sig att det inte stod på ben, utan på två stenklossar. Det gick att fixa iallafall, som tur var. När vi kom ut på huvudvägen skulle killarna hälla i dry ice i vatten så badkaren skulle fyllas med rök, men de fick aldrig nån riktig futt på det. Jag var lite avundsjuk på larietterna och fotbollskillarna som fick åka brandbil (alltså sitta uppe på stegen). Hela paraden gick bra och tog en halvtimme. Så liten är stan. Det är så gulligt när småbarn tultar runt och samlar godis! 😁

På kvällen var det Homecoming Game! Vi åkte dit ganska tidigt för att jag skulle hinna prova Js kusins klänning, innan hon behövde byta om till den för att agera Homecoming Duchess. Vi åt middag där (hamburgare) som såldes av larietterna. Sen gick vi och satte oss/ställde oss på läktarna och väntade på att matchen skulle börja. Homecoming Royalty tjejerna och matchbollen levererades med helikopter, som landade mitt på planen. 😅 Några tjejer red in på planen med flaggor och xpress-kören sjöng nationalsången. Fyrverkerier sköts upp vid varje touchdown, peppbandet spelade och cheerleaderserna hejade och peppade publiken. Vår maskot, cowboyn KC, var där också. Under halvlek dansade larietterna och cheerleaderserna och alla sprang ut på planen och bildade två led som fotbollskillarna sprang emellan och high fivade alla. Vi vann stort! 31-7 (men jag tror att de räknade fel och att det ska vara 32). Cheerleaderserna gjorde jumping jacks efter varje touchdown för att visa hur många poäng vi hade, så de var nog rätt trötta efteråt. 😁 Efter matchen sprang alla ut på planen och ställde sig I en cirkel runt våra spelare och gjorde jumping jacks medan de skrek en ramsa till oss och vi svarade. Sen sprang vi in mot mitten och skrek "cowboy spirit" på tre.

Vi blev upphämtade allihop (jag, J + arbetare) av min värdpappa och vi åkte förbi Wendy's på vägen hem och köpte frostys (typ mjukglass).

Nu är det här inlägget ganska långt, så tror att jag skriver ett eget inlägg om dansen.

Bye for now!
/lolli




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0