2 veckor i Utah

Igår var det två veckor sedan jag kom hit till lilla Kanab och tiden har verkligen susat förbi. Jag trivs jättebra, både hemma och i skolan. Tänkte berätta lite om vad jag har gjort de senaste dagarna och om hur en vanlig dag ser ut för mig.

I helgen hade jag chansen att spendera mer tid med de som jobbar här, så har haft bordsfotbollsmatcher, en air hockey-turnering och kollat på "Shutter Island" (en intressant och väldigt spännande film). Vi har även ätit avskedsmiddag på restaurang för en som jobbade här.

På söndagen åkte vi till kyrkan som vanligt och vår söndagsskolevikarie dök inte upp, så min värdpappa hoppade in istället. I måndags var det Labor day, alltså ingen skola, så vi åkte till Kanab Creek med min värdsysters storebror och hans fru och hade picknick. De som var våghalsiga nog (alltså inte jag) badade. Värdsyrran skulle egentligen jobba, men vi kidnappade henne. Passande nog har vi en vit van...

I förrgår åt vi tårta och glass till efterrätt, för de hade en stor chokladtårta som bara stod och samlade damm. 😂 Passade då på att ge presenterna som jag hade med mig (en sverigeskål, en nalle med sverigetröja och en twistpåse). De blev jätteglada. 😊 Kollade sen på "Hook".

Idag åkte två franska tjejer som jobbat här hem, så vi åt på pizzerian där min värdsyster jobbar igår som avskedsmiddag. Kollade sen på slutet av "Shutter Island". Kommer sakna deras knasiga humor.

En vanlig dag

Går upp vid halv sju/sju
Gör mig i ordning och slänger i mig en skål flingor och mjölk
7:45: Jag och syrran sätter oss i hennes bil och kör iväg
Skolan börjar 8:00
1a lektionen=8:00-9:12
2a lektionen=9:16-10:28
3e lektionen=10:32-11:44
Co-op (typ blandning av kvarsittning och extrahjälp)=11:44-12:09
Lunch=12:09-12:34 (vi brukar oftast åka hem och äta)
4e lektionen=12:38-1:47
5e lektionen=1:51-3:00
(Fredagar=Allting kortas ner 13 min)
Åker hem
Gör läxor
Middag runt halv sju
Läxor/fritid
Sova

Som ni ser har man bara 4 min mellan varje lektion, så det är bra att jag äntligen börjat lära mig vart jag ska. Här är en random bild på vår korridor som jag tog när jag väntade på syrran som hade audition för hennes kör:


/lolli
Moster
2016-09-09 @ 06:49:42

Spännande schema :-)

Svar: Jupp! Älskar det 😊
lolli

Anonym
2016-09-09 @ 06:51:34

Vilka är "de som jobbar här"?

Svar: Jag bor på ett vandrarhem och här jobbar volontärarbetare från andra länder. De reser runt via en organisation och volontärjobbar i utbyte mot husrum. De står tex i receptionen, städar och lagar mat. Två dagar i veckan är de lediga och kan åka ut och se något/hajka. Just nu har vi två från Tyskland, en från New York och en från Ohio. Fråga på om det är något mer du undrar!
lolli

Maya
2016-09-09 @ 10:04:33

Förstår att du får hänga mycket på Co-op ;). Vad bra att du har det så bra annars! Saknar dig men vi får ses när vi båda är tillbaka i Sverige :).




Svar: Ska försöka undvika co-op och det har gått bra hittills 😁 såklart att vi måste! Ha det jättebra i Spanien! ❤
lolli




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0