Besvikelse

Jag sa förut att vi behövde vänta tills fredag för rollistan. Well... I torsdags sa de på morgoninfon att alla dramaklubbare skulle gå till scenen efter skolan för att få sina roller. Kunde knappt hålla mig sista lektionen. Hoppade seriöst upp och ner. 😂 Hursomhelst, som ni ser (titeln) gick det inte som jag hade tänkt mig. Vi satt allihop framför scenen och vår dramalärare läste upp vad hon hade skrivit. Jag blev glad när J fick Titania, hennes förstahandsval och när Maria (utbytesstudent från Danmark) fick Hermia, också hennes första. När mitt namn inte lästes upp på Helena sjönk en stor sten i magen. Roll efter roll lästes upp och mitt namn kom aldrig upp. Jag började hoppas att hon hade råkat hoppa över mig och att jag skulle få chansen att spela Helena iallafall och Maria trodde att hon hade glömt bort mig. 😏 När hon kom till älvorna blev jag orolig. Jag ville verkligen inte vara en älva. Gissa vad jag blev! Peaseblossom, en av Titanias tjänare, med 4-5 repliker allt som allt... Det kändes som ett skämt. Jag kan dem utantill nu, så nu har jag ingenting att öva under repetitionerna (gick bara runt och läste småroller igår). Så typiskt att ha få repliker när man har fotografiskt minne. Har till och med lärt mig alla Helenas repliker i första akten och några i andra utantill. Ska försöka övertala henne att låta mig spela Helena åtminstone en av våra tre föreställningar.

Tappa aldrig modet och ge aldrig upp!

/lolli
Anonym
2016-09-26 @ 17:38:45

Förstår att du blev besviken! Nästa gång är det din tur. Du har ju inte varit där så länge än

Anonym
2016-09-26 @ 17:39:54

Kram från mormor




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0