Höjdpunkter från veckan

Tisdag
Syrran och jag drog till basketplanen och spelade lite. Sen gick vi till parken och J skrev till hennes kompisar att de skulle komma. Efter ett tag kom två tjejer, som jag känner lite genom skolan och kyrkan. Vi kastade lite frisbee och lekte kull.

Onsdag
Under tredje lektionen samlade vi ihop oss, hoppade in i två (gula) skolbussar och begav oss mot en teater en eller ett par timmar bort. Vi hade egen lunch med oss och J och jag hade PB&J-mackor. Pjäsen vi kollade på var Julius Caesar av Shakespeare, men det var en slags modern version, dvs de hade vanliga kläder men behöll språket. Det var så bra! Åt KFC på vägen hem.

Fredag
Efter skolan gick vi till teatern som vanligt, men vi hann inte vara där länge. Min värdmamma hämtade upp oss, för J och jag skulle spendera helgen hos Js brorsa och hans fru. Innan vi gick frågade några teaterkompisar om jag ville hänga med dem till nåt reservat eller nåt på lördagen och jag tackade nej (eftersom jag skulle bort). Synd att behöva tacka nej första gången man blir tillfrågad, men men.

Det första vi gjorde i Saint George (där de bor) var att äta froyo (frozen yoghurt) med jättegoda smaker och toppings. Synd att jag inte tog med mobilen... Sen letade vi efter en av våra arbetares plånbok som han hade tappat på flygplatsen när han lämnade av en annan arbetare. Som tur var kunde vi hämta den på millitärstationen bredvid flygplatsen. Sen storhandlade vi på Costco. På kvällen åt vi på en japansk restaurang, där de lagade maten framför en. Vår kock babblade på hela tiden och gjorde tricks och sånt. J och jag delade på en sushi-tallrik och en teriyakikyckling. Det var så gott!

När vi kom hem kollade vi på film, en japansk animerad film som var jättebra.

Helgen
Mycket händelserik. Vi har bowlat (2a plats båda gångerna vi spelade), gått runt i ett shoppingcenter, köpt kakor (ett dussin stora kakor), kvällshandlat på Target, kollat filmer, etc. Det har varit jättemysigt att hänga med Js brorsa och hans fru. De skjutsade hem oss idag på morgonen och hängde med oss till vår kyrka. Mitt under gudstjänsten fick J ett SMS från en kille i skolan som undrade vad jag gillar för saker... Vem vet, kanske går jag inte själv till Homecoming trots allt... 😄

Här kommer lite snapchatbilder från onsdagen+helgen!


/lolli
Mamma
2016-09-19 @ 17:38:01

Vad mycket spännande du får vara med om! Vi här hemma har högläsning så fort du postar något och följer med spänning ditt nya liv. Tack för bilder också. Kram kram 💕❤️

Svar: Jupp, här händer det saker varje dag! 😁 kram 💕
lolli




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0