Twin Tuesday+Homecoming Prep

Idag var det Twin Tuesday så alla parade ihop sig med någon och klädde ut sig till tvillingar. Jag lånade en tröja och en kjol av J, så vi såg ganska mycket ut som tvillingar. Det var superkul att se alla ambitiösa tvillingar gå runt i skolan. Hade study hall första lektionen, men även i bibblan var det tvillingstämning, för våra bibliotekarier var utklädda till vår rektor och vår coach. Efter bibblan hade vi assembly i gympasalen, då vi hade klasstävlingar, utklädnadstävling och avslöjande av vilka som är Homecoming Royalty. Inte chockerande att de populäraste i skolan vann. 😏 Efter samlingen gick vi till vår andra klass. US history är inte riktigt min favvoklass, så hade hellre haft en längre samling. På spanskan kollade vi film, hade en vocab-tävling (slå på rätt ord på tavlan) och åt mexikanskt godis. Tävlingen var oss tre tjejer mot fem killar. Alla ville ha mig i sitt lag... 😅 Vi vann. Och gurkklubba med chili på är inte så dumt som det låter.
På kören hade vi ett litet test (93 frågor) och jag var den enda som hade alla rätt. Kände mig så taskig när vi rättade varandras och jag satt kvar och räknade alla fel när alla andra redan hade lämnat in (hon fick typ 25+ fel). Det var typ det vi hann.
På Desktop spelade vi vocab-spel hela lektionen, men förhoppningsvis kan vi börja med årsboken nästa vecka. 😊

Efter skolan hade vi dramaklubb och jag övade repliker med Maria (danska utbytesstudenten), eftersom jag redan kan allt mitt. Jag frågade vår ledare om det var värt att jag lärde mig alla Helenas repliker utantill och hon tyckte att det var bra och att jag borde fortsätta. Hon vill också att jag ska tänka på att göra en av dialogerna för Region! J gick hem tidigt, men jag älskar att hänga och repa på scenen, så jag promenerade hemåt själv. Fick skjuts halvägs iallafall, eftersom min värdmamma var vid posten.

På kvällen åt jag middag på fem minuter och gick sedan ut och blev upphämtad av Marin (som jag och J gick hem till efter min första football-match) och Maria och vi drog hem till en tjej där vi juniors jobbade på vår homecoming-float (vagn för homecomingparaden) och vår klass-sketch vi ska visa upp på torsdag. Sketchen är så rörig och heltokig, men plakaten blev fina. 😂 Vi spelade också lite basket och mumsade på donutbollar och chocolate chip cookies. Det var jättekul och mysigt.

Här kommer lite bilder från dagen:

Imorgon är det Wildlife Wednesday och jag är så taggad! 😁

/lolli



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0