Wildlife Wednesday+Pep Rally

Idag hängde jag på J till Early morning seminary, som är en religiös lektion timmen innan skolan börjar. Vi pratade om att förlåta andra och att inte vara avundsjuk. En av bibeltexterna vi pratade om (arbetsgivaren som gav sina arbetare samma lön fast de hade jobbat olika antal timmar) har jag och mina kompisar gjort ett drama om under min konfirmation, så det kändes kul att jag redan kunde storyn.

Efter Seminary drog vi till skolan (Seminary är i byggnaden bredvid). Det var kul att se hur alla tolkade Wildlife Wednesday, men det skulle ha varit ännu roligare om fler ansträngt sig och klätt ut sig. Hade Digital Photography första lektionen, där jag jobbade på en Powerpoint om olika slags kameror. Sen hade jag fysik, där vi hade ett lätt quiz och pratade om hastighet, förflyttning, mm. Efter det hade jag engelska, där vi hade ett långt grammatiktest. Det kändes som att det gick bra, så håller tummarna. Vår lärare sa att om man får full pott behöver man inte göra våra övningsquiz mer... På Co-op samlades alla juniors i gympasalen för att gå igenom sketchen. Imorgon ska vi visa upp den och jag har fortfarande inte sån bra koll på vad som händer. 😅 Jaja, det löser sig. Vi har kul och det är huvudsaken. J hade redan åkt när jag var klar, så åt skollunchen, som idag var corndogs och mac&cheese. Period 4 var matte och vi pluggade cirklar. Där röstade vi också på Homecoming Queen/King. På dansen satt vi i vår lärares klassrum (hon är också engelskalärare) med en vikarie och gjorde läxor mm. Pluggade lite och läste manus. Efter skolan var det Drama som vanligt. Körde igenom älvscenerna och vår ledare tvingade mig att komma på en melodi till älvornas godnattvisa och sjunga den. Fick sen chansen att läsa för Helena i en scen. Maria spelade Lysander och två andra dramaklubbare, Alix och Ashden, spelade Hermia och Demetrius. Det var jättekul! Och vi fortsatte med vår scen efter att vi hade slutat. Ashden, som skickade SMSet till Jenni förut och frågade vad jag gillade, ska gå till Homecoming med Maria, så han frågade flera gånger idag om vad hon ska ha på sig, så de kan matcha. Naw! 😊 Maria, Alix och jag hade sällskap hem från skolan.

Klockan 8 var det Pep Rally. Först var det samling i gympasalen och lariettdansarna och cheerleaderserna hade uppvisningar. Fotbollscoachens mamma var gästtalare, vilket var jättegulligt. Sen fortsatte det ut på fotbollsplanen, där senior-fotbollspelarna hade tal och vi omringade dem och sprang mot dem som en pepgrej. Sen gick vi till parkeringsplatsen och alla som ville kunde betala 1$ för att få två hammarslag på sig att kvadda en bil så mycket de kunde. Pratade lite med Maria, Marin och Lindsey och mitt i allt började det regna. J hämtade upp mig runt tiotiden.

Här kommer bilder!


Throwback Thursday tomorrow. Can't wait!

/lolli
Mamma
2016-09-29 @ 09:10:43

Å vad roligt ni verkar ha!!! Kram

Mormor
2016-09-29 @ 15:28:52

Så kul att höra allt du är med om!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0