Våga prova något nytt (+promuppdatering)

Jag är tillbaka! Whaaaaat?! Tänkte bara skriva lite kort om vad som har hänt. Sorry för dålig uppdatering!

Först och främst, jag har joinat skolans softball team (i alla fall hoppas jag det då vi hade tryouts idag, men jag tror de kommer ge mig en chans). Softball, för er som inte vet, är som baseball men med en större, mjukare boll. När jag lämnade Grekland (bodde där 3 år) lovade jag mig själv "aldrig mera softball", men tack vare mina kompisar provade jag i alla fall och tycker nu att det är kul. Mycket ligger i laget; de är alltid glada och uppmuntrande och ger komplimanger och tips. Det kommer bli kul att spendera våren med dem (om jag nu kvalar för laget). Vi drama kids behöver "high-school-musicala" lite då dramarepetitioner och softball practices är samtidigt. Vår första match är på tisdag.

Tips till er som är iväg eller funderar på att åka någonstans som utbytesstudent, våga prova något nytt! Fast du tror att du inte gillar det kan det bli något bra utav det. Plus, att joina ett high school team i någon sport ger dig en rejäl dos av lagkänsla och school spirit.

Nummer 2, jag har äntligen blivit "frågad" till Prom!!! Idag precis innan lunch blev jag kallad till receptionen via intercom. Där hade vår receptionist två påsar sockervadd och en gullig liten dikt till mig. 😊 Dikten gick såhär:

Cotton candy is pink...
Snow is white...
Will you be my
date to prom?

Killen som frågade är en senior (jag är junior) och går i min engelskaklass. Han är unik, men gullig och han flörtar med mig jämt. Han har visst berättat för hela skolan att han skulle fråga mig för när jag skulle äta lunch i kafeterian (J var bortrest) frågade hon som tar betalt om någon hade frågat mig än. När jag sa ja sa hon att han hade längtat och sett fram emot dagen han kunde fråga mig (juniorkillarna får första ching men det verkar som om ingen ville fråga mig). Han har också pratat med J om det och pratade om det på deras bussresa upp till Salt Lake (de kom precis hem och åkte igår). Naw! Ser fram emot Prom, som är på lördag!!! Panik!!! Har iallafall en date och en jättefin klänning som jag köpte av receptionistens dotter i förrgår kväll. Vi (juniors) har också en fin dans vi har övat på några dagar. Vi social dancers (jupp har joinat pardans) har övat på den några veckor nu och en av de yngre killarna kommer dansa med mig. Vår Prom är Hollywood-inspirerad och gympasalen håller på att förvandlas till en kändis/galafest.

Igår tog de flesta juniors ett ACT-test (multiple choice i English grammar, reading, science och matte). Det gick ok; hade bara lite problem med timing (ett test kunde bla vara 35 min) och fyllde därför i några bubblor helt random. Jag har 25% chans att jag gissade rätt... 😜 Efter testet fick vi pizza och läsk och övade på dansen. Hade bara en lektion den dagen, årsbok.

Måste sova nu om jag ska orka upp imorgon, men fråga gärna vad som helst i kommentarerna!

See ya!
/lolli ❤

Matilda❤️
2017-03-02 @ 08:32:53

Naaaaaw!❤️ Han verkar jätte söt!!! Vad heter han?🤣 Vi vill ha massor av kort!! (På honom också)❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Han heter Austin. Har fortfarande problem med bilduppladdning så ska kanske fixa en ny blogg. miss ya 💕
lolli

Agneta%252520%252528farmor%252529
2017-03-02 @ 09:44:43

Oh, Lovisa. Så spännande. Det är roligt att få höra då och då hur du har det. Farmor och farfar är fortfarande i Spanien men åker hem till Sverige nästa torsdag. Här är soligt och fint. Vi ska just ut på en vandring med Nerjasvenskar, denna gång utmed havet. Ha det bra, gumman. Vi tänker mycket på dig. Kram från farmor och farfar

mormorgogo.blogg.se
2017-03-02 @ 09:52:43
URL: http://mormorgogo.blogg.se/

Hej Lollo. Kul att du hör av dig här också. Händer mycket nu! Hoppas du kommer med i laget annars får du skråla och heja på! Och snart är det FEST!Du måste skicka kort på dig i din fina klänning. Och kort på Austin och dig. Tänk att du snodde en seniorkille! Ha det jättebra nu och njut av tiden du har kvar over there. Puss och kram

None
2017-03-02 @ 09:57:06

Kul att läsa din blogg igen! Låter som du har det bra. Ha kul och njut av tiden du har kvar! Kram från oss

Maya
2017-03-03 @ 18:45:52
URL: http://nouw.com/mayaispanien

Men vad är det jag hör Lovisaaa! Rawr, go and get it ;);) men shit så kul! DU får ju snapa och lägga upp bilder här på dig och din date? <3 Saknar dig men vi ses ju för eller senare i lilla Sverige




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lollillama.blogg.se

Tänker blogga om mitt år som utbytesstudent i USA. :)

RSS 2.0